Keresés ebben a blogban

2014. január 1., szerda

123Mrk

Kép: 123Mrk @ Facebook
Tavaly future zenével indult az év, akkor Flume-mal, idén is hű leszek ehhez. Bár nagyon bejön a future garage mint műfaj, kevés előadót tudnék nevesíteni. Nemrég SoundCloudon követni kezdtem a Future Music oldalt, ahol a streamen megjelent az 123Mrk Refined Madness című EP-je.
123Mrk hasonló Flume-hoz. Ez a marseilles-i fiatalember a future garage-et meghatározó 2step ütemet nagyon széles skálán mozogva különféle hangokkal, zajokkal, apró püttyögésekkel aggatja tele. Ha van is valamelyik számban “vokál”, az lassított torzításra és az atomokra szedésre van ítélve. A zene szférikusan felemel, miközben a már-már disszonanciát súroló vokálhorror olyan fájdalmas, hogy engem teljesen befordít.
A két EP között érezni az éveket, nekem a 2011-es Noname nyerssége jobban bejön, de ez nem jelenti azt, hogy a 2013-as Refined Madness-szel szemben lenne bármilyen fenntartásom. Mivel EP-kről van szó, ezért simán végig lehet hallgatni mindkét anyagot egy szuszra. Bár be lehetne linkelni egy az egyben az EP-ket, én változtattam a sorrenden a kedvenc dalok szerint és a két EP-t egybepakoltam.


Trekklista:
Noname EP
  • Unrest: a dalsorokat, a 8. ütemet záró kis kattanás, pittyenés adja a lényeget.
  • Pleasure
  • Noname
  • Invisible Colors 
Refined Madness EP:
  • Untroubled: már-már beindítana a táncparkettre, amikor az 58. másodperctől valami csoda történik és visszaültet.
  • Thrill: mintha Flume és 123Mrk közösen szívták volna magukba ezt a zenei stílust. Csak utóbbi kicsit jobban ráfüggött a dolgokra.
  • Weird

Jefe

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése