Keresés ebben a blogban

2013. március 1., péntek

Breakspoll 2013

Minden év elején jön a Breakspoll, ami a break(-beat) műfaj legnevesebb díjátadója. A break pedig az műnem, az a tenger, amiből én leginkább szoktam halászni: break-beat, ghetto-funk, electronic hip-hop usw. Február végén egy nyitott szavazás keretén belül kihirdették a jelölteket. Itt láthatjátok őket:
A díjátadó március 2-án lesz - szokás szerint hatalmas bulival körítve.

Bevallom, elsőre rossz szájízzel olvastam a listát. Kik szerepelnek rajta? A.Skillz, Krafty Kuts, Featurecast, Lady Waks, Ludmilla, Annie Nightingale, Dub Pistols, Freestylers... szóval a nagy öregeket senki nem váltja le? Valahogy zavart, hogy új embereket nem látok csak a feltörekvő jelölésben. Vagy úgy tűnik, hogy ismerem az összes profi break előadót?
Olyan volt ez az érzés, mint Szirmai Gergő Hollywwoodi Hírügynökségében az Oscar-díj, vagy más néven az Arany Kecske: értelmét vesztett, belterjes jópofizás és egymás megtapsolása. Lehet, hogy a Breakspoll is valami Arany Juke-Box kategóriává válik?

Aztán hagytam leülepedni ezeket a gondolatokat - megfogadtam a mai kínai szerencse-süti üzenetét: "A megfontoltság jelen pillanatban az erősséged."
És ez jutott eszembe: miért baj az, ha valaki azt csinálja, amit. Mi lenne, ha nem sznobként, felülről nézném ezeket a történéseket? Miért nekem kell számon kérni egy produceren, hogy mindig ugyanazt játssza? Talán azért csinálja, mert:
  • ebben érzi jól magát,
  • egy csomó ember szintén jól érzi magát, ha hallgatja.
A zenehallgatásban pont az a jó, hogy válthatsz: ha már nem tetszik, vagy fásultnak érzel egy előadót/zenét, akkor szétnézel másfelé. A zenész nem azért van, hogy valaki állandó ízlés-változását kiszolgálja. Hanem azért, hogy a szerző önmagát kifejezze: és ha ezzel hallgatóságot talál magának, akkor révbe ért. Ennyi.

Legjobb példa erre a Dub Pistols volt. Őket is jelölték a legjobb break album kategóriában. Belehallgattam az új albumba. Elsőre: ajjaj, hát ez olyan, mint a 2008-as Rum & Coke! Aztán nekimentem még egyszer. A szokásos dub és drum & bass alapok keveredtek, a vokálban meg ott volt a megszokott Rodney P és MC Darrison. De aztán rájöttem, hogy ez a zene is kell, és ha az áprilisi koncertre gondolok, ami a Parkban volt: nos, nem voltunk túl sokan, de a srácokon látszott, hogy élvezik. Minden akadályozó tényező és az alig pár százas "tömeg" ellenére iszonyat hangulatot csináltak. Akkor még nem ismertem az Alive-ot, de a mostani hallgatások alatt komoly flash backjeim voltak, hogy mekkora tombolás is kerekedett a konténer-koncert alatt.
Nagy pozitívum, hogy számos magyar érdekeltség is van a jelöltek között. szóval breakben elég jól állunk - na nem mintha glitch-hopból, vagy dnb-ből másképpen lenne. Szóval Beatman és Ludmilla, valamint a Ninja Breakz 2012-ben is aktív volt - vagy a masszív rajongótábor volt aktív, ki-ki döntse el maga.

A Hangoló mindig pártolja a FD-számokat, szóval itt vannak azok, akik holnap a legjobb ingyenes zene kategóriában indulnak. Semmi extra, jóféle habos break (definiton by Bali - thx.).
Ha tetszik, tessék leszedni őket

Jefe


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése