Keresés ebben a blogban

2012. március 24., szombat

DFA

Először vmi heti headz-adagot akartam mutatni, de amikor bele-belehallgattam az újabb munkákba, akkor tk. nem kaptam mást csak dubstepet. És amíg hallgattam, beleuntam, szóval inkább váltottam a DFA-re.
A DFA elérési útvonala számomra: Mark Louque szerepelt egy korábbi bejegyzésben. A honlapján letölthető egyik mixben között volt egy szám, ami különösen bejött. Krisztián (Analog303) pedig meg is nevezte nekem, ami egy DFA remix volt.
Szóval, DFA.
Eredetileg két fickó, 2001-től kiadót kezelnek DFA Records néven - anno még punk-funkkal kezdték. Ami most lesz: főleg leftfield, disco, house. House-zal beoltott Phats & Small. Vagy vmi ilyesmi.






A DFA saját kiadásában megjelentett több remix-albumot. Én most a 2006-os Vol. 1-ről mutatok párat. Talán több remix-albumot kellene hallgatni. Jó érzés ismert, de különböző stílusú/műfajú zenéket úgy hallani, hogy valaki egy szintre emeli őket a saját értelmezésében. Legyen az punk-rock (La Tigre), acid-electro (The Chemical Brothers), vagy dallamos trip-hop (Gorillaz), mind közös nevezőre lesz hozva.
Hallgatod és megismered a remixelőt. Így tudod kiemelni, hogy miben sajátos a gondolkodása a zene terén, és persze azt is, hogy az eredeti zenéből mit lehet és hogyan megtartani azért, hogy az átirattól függetlenül megmaradjon az eredeti esszenciája.

Szóval DFA remixek a maguk disco-house módján :)
01. Le Tigre - Deceptacon
Mi a f+sz?! Jóság.
 
02. The Chemical Brothers - The Boxer
Egy szekéren imbolyogsz a jövőben. A robotlovak húznak, acidbúzamezők tornyosulnak körülötted, melyeket gondolattal arathatsz. De modoros!!! :)

03. Metro Area - Orange Alert
Mint utólag kiderült, ez volt az első DFA remix, amit hallottam.

04. Soulwax - Another Excuse
Cherry on the cake.

Jefe

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése