Keresés ebben a blogban

2012. június 8., péntek

Amongst Giants


Az Amongst Giants Matthias Hacksteinert rejti. A klipet láttam a vimeón. Fasza lett. Klikk itt oldalt a képre és meg lehet nézni.
Ha tetszett a szám, akkor pedig itt az egész albumajánló.
Az elejétől a végéig meg lehet hallgatni, az egész album is potom pénz, ha valaki a lejátszóra is fel akarja rakni 6 €-ért megteheti.
Az albumhoz erre tessék:

Az album a glitch és a klasszikus zene keveréke. Komponált, zenekari mű és különböző zörejek, loopok együttélése. A Patience-ben a road movie-k világa jut eszembe, vagy valamiért egyfajta középkori/reneszánsz hangulat. A Turn úgy kezdődik azokkal a vonósokkal, mint valami társadalmi célú reklám zenéje. De utána egészen őszinte dallamok jönnek. A Clocknak követhetőbb az íve, hatásosabb a vége, jó a kifutása. Segít a dob, tiszta poszt rock.
A Grind követi a Clockot, a loopos glitch háttérbe kerül. Hoppá, már tudom, mi jut eszembe: Die Anarchistische Abendunterhaltung – na, pont olyan ez a szám.
A Sad day at the office-ban a mostanában annyira népszerű „zajokból zene” koncepcióját követi. Pakolások, nyikorgások és a ceruzaírás különböző hangjai közé keverednek az ütemet adó dobok és a hangulat megteremtéséért felelős fúvósok.
Sab: hát ez a latin funk heroes hangzás az elején egy big NO-NO. Csak az a szerencséje, hogy olyanok az arányok, mint a Brandecker bodzás barna sörben a bodza: csak ízesít, nem meghatároz. Viszont van szkreccs (!), ami sokat javít a végére.
A Sleep az egyetlen, amiben emberi hang szólal meg: de ezzel együtt is inkább egy intrónak, vagy átkötésnek lehetne nevezni. Valahogy eltávolodtunk már az album eleji iránytól, a loopok háttérbe szorultak és már-már elhanyagolható díszítőelemmé váltak. De aztán hallgatom tovább az albumot és a Lovesong for a prepared pianóban mintha az előző panaszkodásunkat meghallották volna.
Végül az albumot a Lost zárja, amit akár egy terhes nő is lejátszhatna a fejlődő magzatának: atmoszférazene billentyűvel és madárcsicsergéssel kísérve. Kérem szépen, ilyen egy outro.
És ilyen egy szépen megkomponált album.

Sajnos nincs sokszor alkalmam arra, hogy úgy írjak a zenékről, hogy berakom az elejétől, és tk. már a második végighallgatáskor írom is, mik jutnak eszembe a számokról – és nem csupán szemezgetek.
Viszont most megint sikerült, ezért, ahogyan a Tom Waits album esetében megint elgondolkodtam, milyen kis szösszenetet lehet lefirkálni a számcímekből. Ez a Robert Sheckley sci-fi novelláit idéző rövid történetmorzsa lett belőle:

2103 - Párizs
Azt hiszem, nem kell megemlítenem a pontos évszámot. Az időjárást már több mint 30 éve tudjuk irányítani. Nem kell többé türelem és várakozás, hogy mikor kapjanak vizet esőerdőink. Az igazi fordulat egy nap csak úgy betoppant, amikor az óra 10-et ütött. Nehéz munka volt. Az első szomorú nap volt az irodában, de azóta is az egyetlen - mára csak felidézhető emlékként él bennünk. A tudósok úgy gondolták, most már lepihenhetnek és az irodában helyben el is aludtak. Elszenderedésük idején a labor rádiójából egy zongorára írt szerelmes darab szólt. Nem is sejtették, hogy ezzel egy időben elvesztek, mert valamiért soha többé nem ébredtek fel.

Azóta felépült köréjük a múzeum és még most is láthatják a kedves látogatók, ahogyan a hangszigetelt üveg mögött mosolyogva alszanak. De haladjunk tovább és megmutatom a múzeum következő termét.

Jefe

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése